Brändityöt

Brändi ei ole logo, visuaaliset linjaukset, slogan, historia tai kauniisti kirjoitettu bränditarina. Brändi on tunne ja tulkinta sen katsojassa. Brändistänne on yhtä monta totuutta, kuin on katsojaakin.

Lähtökohtaisesti yrityksenne ja brändinne eivät kiinnosta ketään.

Kaikki viestinne ohitetaan niin kauan ja niin monta kertaa, kunnes ne onnistuvat hipaisemaan henkilökohtaista tarvetta tunne- ja konkretiatasolla.

Yritykset myyvät tuotteita ja palveluita – brändit tarjoavat yhteenkuuluvuutta, statusta ja symboliikkaa. Me ihmiset haluamme näyttäytyä sellaisten brändien kanssa, joiden kautta voimme ilmentää sisäistä sielunmaisemaamme: tällainen minä olen.

Lähtökohtaisesti yrityksenne ja brändinne eivät kiinnosta ketään.

Kaikki viestinne ohitetaan niin kauan ja niin monta kertaa, kunnes ne onnistuvat hipaisemaan henkilökohtaista tarvetta tunne- ja konkretiatasolla.

Yritykset myyvät tuotteita ja palveluita – brändit tarjoavat yhteenkuuluvuutta, statusta ja symboliikkaa. Me ihmiset haluamme näyttäytyä sellaisten brändien kanssa, joiden kautta voimme ilmentää sisäistä sielunmaisemaamme: tällainen minä olen.

Tunnette tuotteenne – se on viimeisen päälle hiottu. Mutta tunnetteko todella kenelle sitä myytte? 

Teillä voi olla teknisesti alan paras palvelu ja tuote, mutta se ei yksin riitä. Kiinnostuksen herättämiseksi, potentiaaliselle asiakkaalle tulee luoda konkreettinen tarve tuotteelle. Ostopäätöksen sinetöi tunnepuolen tarpeen puhuttelu. Potentiaalinen asiakas täytyy tuntea syvemmällä tasolla.

 

Oikeat asiakkaat tulee rajata tarkasti, brändi on heidän.

Se mikä on jonkun mielestä upeaa, on toisen mielestä tylsää ja kolmannen mielestä mautonta. On mahdotonta yrittää miellyttää kaikkia, joten sitä ei kannata edes yrittää. Oman kohderyhmän puhuttelu tulisi olla itselle luontaista – epäaitous paistaa nopeasti läpi.

Tunnette tuotteenne – se on viimeisen päälle hiottu. Mutta tunnetteko todella kenelle sitä myytte?

Teillä voi olla teknisesti alan paras palvelu ja tuote, mutta se ei yksin riitä. Kiinnostuksen herättämiseksi, potentiaaliselle asiakkaalle tulee luoda konkreettinen tarve tuotteelle. Ostopäätöksen sinetöi tunnepuolen tarpeen puhuttelu. Potentiaalinen asiakas täytyy tuntea syvemmällä tasolla.

 

Oikeat asiakkaat tulee rajata tarkasti, brändi on heidän.

Se mikä on jonkun mielestä upeaa, on toisen mielestä tylsää ja kolmannen mielestä mautonta. On mahdotonta yrittää miellyttää kaikkia, joten sitä ei kannata edes yrittää. Oman kohderyhmän puhuttelu tulisi olla itselle luontaista – epäaitous paistaa nopeasti läpi.

Mitkä aidot arvonne ovat? Eivät ne, jotka kuulostavat hyvältä ja joita täytyisi edustaa.

Kauniita arvolupauksia on helppo kirjoittaa, mutta miten varmistetaan se, että ne toteutuvat oikeasti? Miten toimitaan niin, että yrityksen jokainen tekijä kokee arvot ja toimintatavat aidosti omakseen?

 

Brändimielikuva on hauras ja falskiudesta jää nopeasti kiinni.

Mielikuva rakentuu jokaisesta kohtaamisesta brändin kanssa, jolloin asiakaskohtaamisessa yksittäinen mikroilme voi murentaa tunnetason yhteyden. 

Brändi on jokaisen vastuulla ja varassa.

Mitkä aidot arvonne ovat? Eivät ne, jotka kuulostavat hyvältä ja joita täytyisi edustaa.

Kauniita arvolupauksia on helppo kirjoittaa, mutta miten varmistetaan se, että ne toteutuvat oikeasti? Miten toimitaan niin, että yrityksen jokainen tekijä kokee arvot ja toimintatavat aidosti omakseen?

 

Brändimielikuva on hauras ja falskiudesta jää nopeasti kiinni.

Mielikuva rakentuu jokaisesta kohtaamisesta brändin kanssa, jolloin asiakaskohtaamisessa yksittäinen mikroilme voi murentaa tunnetason yhteyden. 

Brändi on jokaisen vastuulla ja varassa.

BRÄNDITYÖMME PROSESSI

Ei päälleliimattuja kuvia ja keinoja, vaan syvempää ymmärrystä oman olemassaolon tarkoituksesta ja asiakkaiden tarpeiden täyttämisestä.

BRÄNDITYÖMME PROSESSI

Ei päälleliimattuja kuvia ja keinoja, vaan syvempää ymmärrystä oman olemassaolon tarkoituksesta ja asiakkaiden tarpeiden täyttämisestä.

Aloitamme aina sisäisestä brändityöstä, joka vaatii avoimuutta, syventymistä ja sitoutumista.

Syvennymme teemoihin yhdessä laajan kysymyspatteriston sekä kiireettömien keskusteluiden kautta. Haastamme hellästi ja johdatamme kerroksellisesti syvemmille tasoille.

Sisäisen mylläyksen päätteeksi linjaukset muutetaan konkreettisiksi tavoitteiksi ja toteutussuunnitelmaksi. Merkityksellisen liiketoiminnan suunnitelmassa huomioidaan samanarvoisesti liiketoiminnan, arvojen ja brändillisten tavoitteiden täyttyminen.

Aloitamme aina sisäisestä brändityöstä, joka vaatii avoimuutta, syventymistä ja sitoutumista.

Syvennymme teemoihin yhdessä laajan kysymyspatteriston sekä kiireettömien keskusteluiden kautta. Haastamme hellästi ja johdatamme kerroksellisesti syvemmille tasoille.

Sisäisen mylläyksen päätteeksi linjaukset muutetaan konkreettisiksi tavoitteiksi ja toteutussuunnitelmaksi. Merkityksellisen liiketoiminnan suunnitelmassa huomioidaan samanarvoisesti liiketoiminnan, arvojen ja brändillisten tavoitteiden täyttyminen.

Lopulta pääsemme houkuttelevan brändi-identiteetin suunnittelun pariin.

Huolellisesti rakennettu julkinen brändi-identiteetti herättää brändipersoonan eloon. Persoonalle luodaan uniikki ääni ja ulkoasu, jotka puhuttelevat haluttuja kohderyhmiä.

Visuaalinen identiteetti luo sanattomasti vaikuttavat mielikuvat sisäisestä sielunmaisemasta. Yksilöllinen kirjoitettu viestintä pitää kokonaisuuden ehjänä. 

Kattavasti suunniteltu brändi-identiteetti mahdollistaa brändin sovittamisen eri ympäristöihin, kanaviin ja konsepteihin johdonmukaisesti ja tunnistettavasti.

Lopulta pääsemme houkuttelevan brändi-identiteetin suunnittelun pariin.

Huolellisesti rakennettu julkinen brändi-identiteetti herättää brändipersoonan eloon. Persoonalle luodaan uniikki ääni ja ulkoasu, jotka puhuttelevat haluttuja kohderyhmiä.

Visuaalinen identiteetti luo sanattomasti vaikuttavat mielikuvat sisäisestä sielunmaisemasta. Yksilöllinen kirjoitettu viestintä pitää kokonaisuuden ehjänä.

Kattavasti suunniteltu brändi-identiteetti mahdollistaa brändin sovittamisen eri ympäristöihin, kanaviin ja konsepteihin johdonmukaisesti ja tunnistettavasti.

Rakastettu brändi on yrityksen paras tuote ja sen kovinta valuuttaa.

PANOSTUKSET

  • Brändistrategia
  • Brändi-identiteetti

PIENINÄ PALOINA

  • Arvot ja brändipersoona -workshop
  • Asiakaspersoonat-workshop
  • Asiakaskokemus-sparraus
  • Merkityksellinen liiketoimintasuunnitelma -työkalu

BRÄNDI-IDENTITEETIN ELEMENTTEJÄ

  • Nimi ja logo
  • Bränditarina ja kiteytys
  • Pääviestit
  • Kirjoitetun viestinnän linjaukset
  • Typografia
  • Brändivärit
  • Graafiset elementit
  • Kuvallisen viestinnän linjaukset
  • Brändikuvat
  • Logoanimointi
  • Animoidun viestinnän linjaukset
  • Toteutukset
  • Graafinen ohjeisto

PANOSTUKSET

  • Brändistrategia
  • Brändi-identiteetti

PIENINÄ PALOINA

  • Arvot ja brändipersoona -workshop
  • Asiakaspersoonat-workshop
  • Asiakaskokemus-sparraus
  • Merkityksellinen liiketoimintasuunnitelma -työkalu

 

BRÄNDI-IDENTITEETIN ELEMENTTEJÄ

  • Nimi ja logo
  • Bränditarina ja kiteytys
  • Pääviestit
  • Kirjoitetun viestinnän linjaukset
  • Typografia
  • Brändivärit
  • Graafiset elementit
  • Kuvallisen viestinnän linjaukset
  • Brändikuvat
  • Logoanimointi
  • Animoidun viestinnän linjaukset
  • Toteutukset
  • Graafinen ohjeisto

Keskustellaan aiheista

hello@loveitcreative.fi

Toivon, että minuun ollaan yhteydessä brändityöhön liittyen:

Brändityöt

Tietosuojaseloste

Kun sisäiset ja ulkoiset linjaukset ovat valmiit, brändin tunnettuuden kasvattaminen voi alkaa.

SUUNNITELMALLINEN MARKKINOINTI

Keskustellaan aiheista

hello@loveitcreative.fi

Toivon, että minuun ollaan yhteydessä brändityöhön liittyen:

Brändityöt

Tietosuojaseloste

Kun sisäiset ja ulkoiset linjaukset ovat valmiit, brändin tunnettuuden kasvattaminen voi alkaa.

SUUNNITELMALLINEN MARKKINOINTI